Când alegem o carte de citit, primul lucru pe care îl privim este rezumatul cu o scurtă descriere. La fel se întâmplă și cu alegerea unui site într-un motor de căutare: urmăm linkul dacă suntem conectați la informații dintr-un fragment.
Descrierea afectează formarea fragmentului. În multe privințe, acest scurt text devine argumentul decisiv pentru a merge pe site, deci trebuie să fiți foarte atenți la completarea acestuia.
Ce este Description Meta Tag ?
Metaetichetele sunt elemente de cod HTML care informează algoritmul de căutare cu informații suplimentare despre paginile site-ului. Descrierea este o metaetichetă care transmite informații despre rezumatul conținutului paginii.
Există 2 metaetichete SEO principale – Titlu și Descriere – care influențează promovarea site-ului web. In trecut, exista un al treilea – Cuvinte cheie – dar și-a pierdut relevanța din cauza abuzului nerușinat și acum nu este luat în considerare la indexare.
Description ( descriere în limba română. ) – o scurtă descriere a paginii pentru motorul de căutare. Uneori, robotul de căutare ia o altă bucată de text din pagină dacă crede că este mai consistentă cu interogarea, la fel se întâmplă dacă meta descrierea lipsește.
Indirect, clasarea unui site în motoarele de căutare este, de asemenea, influențată de metaetichetele tehnice și atributele de cod: roboți, Viewport, etichete ierarhice H1 – H6, Canonical etc.
De ce să completăm „Description” ?
Nu există o regulă dificilă și rapidă pentru a scrie metaetichete. Și fără ele, site-ul dvs. va fi indexat și clasat. Dar dacă obiectivul dvs. este clasamentul fruntaș, atunci fiecare lucru mic se adaugă la un avantaj. Titlul și descrierea sunt cârlige momeală pentru utilizatori. Scopul lor este să atragă atenția și interesul, să se asigure că o persoană trece de la căutare la pagina site-ului dvs.
La ce folosește eticheta de descriere utilizată de SEO? Faptul este că afectează direct CTR – rata de clic a site-ului. Apoi, factorii comportamentali sunt conectați: dacă descrierea se potrivește cu conținutul de pe pagină, atunci utilizatorul rămâne pe site, iar motorul de căutare înțelege că resursa a îndeplinit așteptările și își mărește poziția.
Unde se scrie „Description” ?
Eticheta de descriere este un element al codului HTML. Este scris în blocul HEAD, deci scurta descriere nu intră în conținutul paginii.
Sintaxă:
<html>
<head>
⚹ ⚹ ⚹
<meta name = „description” content = „Descriere scurtă a paginii” />
⚹ ⚹ ⚹
</head>
</html>
Există un plugin Yoast SEO pentru generarea unui fragment în WordPress fără să mai fim nevoiți să ajungem în editarea site-ului .
Cum să veniți cu o meta descriere bună pentru o pagină ?
Nu există un răspuns clar la întrebarea cum să scrieți corect o descriere: totul depinde de tipul de pagină și de natura conținutului. Principalul lucru nu este duplicarea titlului și alcătuirea unui text care să nu inducă în eroare utilizatorul.
O meta descriere bună atrage interesul și dezvăluie esența conținutului paginii. Pentru inspirație și pentru a înțelege cum să completați corect metaeticheta Description, studiați exemple de fragmente de la concurenți din partea de sus a rezultatelor căutării. Puneți-vă în locul utilizatorului: ce se așteaptă să vadă, cum înțelege că acest link special duce la informații normale la cerere.
Secretele unei bune descrieri:
- intrigă;
- limbaj de înțeles;
- formulare clară;
- descrierea avantajului, USP (propunere de vânzare unică) sau „jetoane” ale conținutului.
Recomandări pentru completarea metaetichetei „Description”
- Volum . Lungimea optimă a etichetei Descriere depinde de motorul de căutare prioritar pentru promovare. Dacă vă bazați pe ambele motoare de căutare, concentrați-vă pe medie.
- Pentru Google, 135-170 de caractere cu spații pe desktop-uri și 100-120 pe smartphone-uri.
- Cuvinte cheie. Acestea sunt necesare, dar vă recomandăm să le introduceți foarte atent. Descrierea ar trebui să fie naturală, altfel, atunci când utilizatorul vede textul spam, utilizatorul nu va urma linkul. Motoarele de căutare evidențiază literele din fragment cu caractere aldine.
- Unicitate. Textele tuturor metaetichetelor de pe site trebuie să fie unice și să nu dubleze descrierile concurenților. O descriere originală trebuie scrisă pentru fiecare pagină.
- Cuprins. Descrierea ar trebui să caracterizeze în mod clar esența conținutului, deci trebuie să scrieți strict la obiect. Introduceți date dinamice despre prețuri și reduceri în Descrierea paginilor de vânzare.
- Chemare la acțiune. Imperativul din fragment crește CTR, deci nu suntem timizi să folosim apeluri precum „Aflați”, „Comandați”, „Primiți” etc.
- Limba. Clar și ușor de înțeles.
- Markeri vizuali . Utilizați emoji adecvate – simboluri grafice care atrag atenția asupra fragmentului dvs. de pagină.
Florile Emoji se potrivesc cu tema site-ului
Erori la compunerea Descrierii
Principala și cea mai comună greșeală în scrierea unei descrieri este absența acesteia. Dacă ignorați completarea metaetichetelor, în loc de titlul fragmentului, utilizatorul va vedea adresa URL, iar în locul descrierii spațioase – textul extras din pagină la discreția motorului de căutare.
Descrierea este deosebit de importantă pentru paginile fără conținut text integral: motorul de căutare pur și simplu nu va avea nimic de afișat în descriere.
Restul erorilor sunt mai puțin fatale, dar în competiția pentru primele locuri în motoarele de căutare, fiecare lucru mic este important.
- Scrierea informațiilor de contact în metaetichetă . Descrierea este necesară pentru o descriere amplă a esenței conținutului Nu este nevoie să pierdeți cuvinte prețioase pe adrese și numere de telefon ale companiei dvs. Aceste informații pot fi extrase într-un fragment într-un alt mod.
- Titlu duplicat . Titlul este un titlu, Descrierea este o descriere care dezvăluie esența titlului.
- Metaetichete neoriginale . Fiecare metaetichetă descrie pagina sa specifică, astfel încât textul de descriere trebuie să fie unic.
- Spam. Spamming-ul nu este permis în toate tipurile de conținut text, inclusiv în metaetichete. Descrierea este un text lizibil care transmite utilizatorului esența paginii și nu o listă stupidă de cuvinte cheie.
- Lipsa cuvintelor cheie. Dar este imposibil fără cuvinte cheie. Cel puțin unul ar trebui să se potrivească organic la începutul descrierii.
- Nălucă fictivă . Nu are rost să scrieți informații irelevante în Descriere. Tinerii SEO consideră că acest lucru va contribui la creșterea ratei de clic, dar nu calculează următoarea mișcare din joc. Utilizatorul, după ce a pătruns la descrierea superbă, va urma linkul către site, va vedea câteva prostii în loc de munții de aur promiși și va alerga rapid înapoi la căutare. Este clar că el nu se va mai întoarce niciodată pe site-ul dvs. Dar nici acest lucru nu este cel mai trist lucru. Salturile masive vor prăbuși factorii comportamentali pe care motoarele de căutare îi consideră acum principalii în clasament.
Concluzie
Scrierea unei meta descrieri bune pentru o pagină nu este cea mai dificilă sarcină. Minimul necesar este să calculați câte caractere ar trebui să fie în descriere, astfel încât informațiile importante să nu se încheie în mijlocul propoziției și să descrie esența conținutului paginii. Dar nici măcar acest minim nu este respectat de toată lumea. Majoritatea ignoră pur și simplu umplerea metaetichetei, lăsând-o în căutarea roboților pentru a forma fragmentul. Dar o Descriere competentă și atractivă oferă site-ului dvs. un avantaj pe pagina cu rezultatele căutării.